Tjek af den unge hund og kat

Det første år i din hund/kats liv gennemgår den en fantastisk udvikling fra en lille hvalp/killing til et voksent dyr. Når den er 1 år gammel svarer det til, at den er 18-20 menneskeår!

Assens Dyreklinik tilbyder et tjek af din "teenagehund/kat", når den er 7-8 måneder. Så er det "10 år" siden, den sidst er blevet sundhedsundersøgt i forbindelse med basisvaccinationerne.

Ved et sundhedstjek af din unghund/kat sætter vi fokus på dyrets fysiske og mentale udvikling.

Vi har blandt andet fokus på tandskifte, loppe- og flåtbehandling, vækst, ernæring, kastration/sterilisation, adfærd og negleklip.

Og så lytter og vejleder vi naturligvis, hvis der er specielle behov/udfordringer ved netop din unghund/kat. Så spørg og fortæl:-)

Ved basisvaccinationerne tilbyder vi at lave en reminder til unghunde-/kattetjek, som kommer med posten, når teenagetiden nærmer sig.

Formålet med besøget er, at sikre at din hund og kat udvikler sig sundt i enhver henseende.​